Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.09.2010 15:30 - Снежният крал (по Ханс Кристиан Андерсен)
Автор: zany Категория: Поезия   
Прочетен: 638 Коментари: 0 Гласове:
2



Кукумявка наддава грак,
дърво люлее обрулени клони,
бавно и внезапно се спуща мрак,
вятър подритва лист с мъртви закони.

Надвиснал е облак от олово,
пада замръзнал кристал,
зарива, успива, нищо ново,
прорязва животът цял.

Строшено, дяволско огледало,
поразило милиони очи,
светът сив, студен създало,
фъртуната люта, фучи.

Изгрява северно сияние,
бодили, отрупани със снег,
гробовно, мъртвешко мълчание,
палач мек.

Издига се приказен замък,
стени, огради, портик един,
прекрасен, студен като камък,
дете пред него, дъхът му излиза като дим.

Още малко и ще влезе,
ще отиде при снежният крал,
не ще нивга излезе...

Ще настане за него вечна доба, ще помръкне една звезда във всемира,
ще заспи в сън вечен, хладък и топъл,
ще реди огледалото на вампира,
ще замре последният вопъл.

Ще стане езически жрец, чародей с опръскана с кръв роба,
ще принесе своето сърце,
на демона с нестихваща злоба.


Аз съм този хлапак,
забравил златокосата Герда,
забравил летният злак,
забравил добротата ведра.

Нужна ми е една сълза,
стъклото студено да отмие,
нужно ми е доброто,
това дето съм аз да се открие.









Гласувай:
2


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zany
Категория: Изкуство
Прочетен: 115850
Постинги: 56
Коментари: 81
Гласове: 133
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930